Budgetbeheer

Heeft u problemen met uw financiën? 
Zijn schulden en betalingsachterstanden een blok aan uw been?

Krijg weer inzicht in uw financiële situatie!!!

Financiële problemen zorgen voor een hoop stress en problemen op verschillende gebieden in je leven. Het is namelijk niet zo moeilijk om in de schulden te raken en het kan een ieder overkomen. Voor veel mensen gaat dat ten koste van de kwaliteit van hun leven. Mensen schamen zich vaak voor hun schulden.
Het gevolg is dat zij de kop in het zand steken, en de post of zelfs hun voordeur niet meer openen. Men blokkeert en isoleert zich  en komt daardoor in een negatieve spiraal terecht.

Newland's Budget & Advies helpt u graag om uw financiën (weer) inzichtelijk en beheersbaar te maken. Daarnaast geven wij u handige tips en leert u weer zelfstandig te worden op financieel en administratief gebied. Inzicht en stabiliteit in je financiële situatie geeft rust en maakt ruimte voor de leuke dingen van het leven. 
Dat wilt u toch ook?

Werkwijze

 
Intake gesprek

Om vast te stellen hoe wij u zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn, maken wij graag een afspraak voor een kosteloos en vrijblijvend intakegesprek. In het gesprek van ongeveer 30 tot 60 minuten, maken wij een inventarisatie van uw financiële situatie en stellen wij vast of en hoe wij u van dienst kunnen zijn.

Budgetplan

Naar aanleiding van de uitkomst van het intakegesprek, en na inventarisatie van uw financiën, stellen wij samen met u een budgetplan op. U krijgt dan een persoonlijk budgetplan waarin alle afspraken worden vastgelegd, om uw financiën weer beheersbaar en inzichtelijk te maken.

Bankrekeningen
Om uw financiën te kunnen beheren heeft u minimaal twee betaalrekeningen en een spaarrekening nodig. Eén betaalrekening zal dienen als beheerrekening. Op die rekening worden uw maandelijkse inkomsten ontvangen en uw maandelijkse vaste lasten betaalt. U machtigt ons om die rekening namens u te beheren. De tweede betaalrekening zal dienen als leefgeldrekening. Die rekening zal worden gebruikt om uw leefgeld aan u over te maken. Op uw leefgeldrekening krijgt u elke week of elke maand  leefgeld om uw boodschappen te kunnen halen. Met uw overige inkomsten zorgen wij ervoor dat uw vaste lasten (en eventuele schulden) elke maand tijdig worden betaalt. De hoogte van uw leefgeld wordt samen met u afgestemd op basis van uw budgetplan. 

Reserveringen

Uw spaarrekening zal worden gebruikt voor uw maandelijkse reserveringen. U kunt hierbij denken aan verschillende (spaar)potjes die worden aangemaakt, om te zorgen dat uw waterrekening die eens per kwartaal op de deurmat valt, tijdig kan worden betaalt. Maar ook in het geval dat u onverhoopt een rekening ontvangt voor het eigenrisico van de ziektekosten, is het reserveren van geld ook heel belangrijk. 

Duidelijkheid
Alle bankrekeningen  blijven volledig op  uw naam staan. U hebt daardoor ook altijd inzicht op de bij- en afschrijvingen  op uw bankrekeningen.
U ontvangt maandelijks ook een overzicht van ons, waarin u eenvoudig kunt zien welke vaste lasten en/of schulden zijn betaald. Zo blijft u op een transparante manier op de hoogte van uw financiële situatie en komt u niet voor vervelende verassingen te staan.  Daarnaast plannen wij eens per kwartaal een voortgangsgesprek met u in.
Wij komen dan bij u langs en bespreken op dat moment de voortgang van uw financiële situatie en gaan bij u na of u nog tevreden bent over het betreffende budgetplan.

Post
Gedurende het budgetbeheer verwerken wij ook uw post. Wij zorgen ervoor dat uw post rechtstreeks naar ons wordt doorgestuurd en nemen het in behandeling.
Daarbij zorgen wij er ook voor dat uw post netjes wordt opgeborgen in een daarvoor ingerichte map.

Nazorg
In deze laatste fase zijn uw financiën (weer) gezond, inzichtelijk en beheersbaar. Samen met u willen wij dat graag zo houden en geven u daarom nuttige adviezen mee.
Het contact wordt dan langzaam afgebouwd, maar u kunt nog altijd bij ons terecht voor vragen of adviezen.